1.1. Prevádzkovateľ internetového obchodu www.nynahr.sk a súčasne predávajúcim, je spoločnosť:
NYNA HR, s.r.o.
IČO: 46531653
DIČ: 2023416802
IČ DPH: SK2023416802
Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka číslo 21602/S.
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica
1.2. Adresa sídla firmy a zároveň aj prevádzka kamenného obchodu:
Janka Kráľa 3
974 01 Banská Bystrica
Štatutárny orgán: Mgr. Jana Miková (konateľ).
Tel. 0948 335 658
1.3. Ďalšie kontaktné údaje predávajúceho:
Na Vaše e-maily Vám radi odpovieme počas otváracích hodín: |
|
Pondelok: |
10.00 – 12.00 13.00 – 18.00 hod. |
Utorok: |
10.00 – 12.00 13.00 – 18.00 hod. |
Streda: |
10.00 – 12.00 13.00 – 18.00 hod. |
Štvrtok: |
10.00 – 12.00 13.00 – 18.00 hod. |
Piatok: |
10.00 – 12.00 13.00 – 18.00 hod. |
Sobota: |
9.00 - 12.00 hod. |
Nedeľa: |
Zatvorené |
Používaním www stránok internetového obchodu www.nynahr.sk kupujúci súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami a dôkladne sa s nimi oboznámil.
Všeobecné ustanovenia
1.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky
sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi predávajúcim a kupujúcim
(fyzickou alebo právnickou osobou) v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 o ochrane
spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.z. ZÁKON z 25. marca 2014 o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Predávajúcim je: NYNA HR, s.r.o., Obchodný register Okresného súdu Banská
Bystrica, oddiel: Sro, vložka číslo 21602/S. , IČO: 46531653, DIČ: 2023416802, IČ DPH: SK2023416802,
sídlo: Janak Kráľa 3, Banská Bystrica 974 01,Slovenská republika. Štatutárny
orgán: Mgr.Janka Miková (konateľ).
3. Predávajúcim je tiež osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.
4. Predávajúci je zároveň aj:
a) prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného
prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho (ďalej len „internetový
obchod“ alebo tiež len „e-shop“).
b) prevádzkovateľom informačného systému / informačných systémov v zmysle
ustanovenia 136/2014 Z.z. Zákona o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
5. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila a odoslala
objednávku prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdŕžala emailové
oznámenie o prijatí objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež
každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu a
emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky predávajúceho a potvrdila tiež
oboznámenie sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
6. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a
plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania. Novelizáciou zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa, účinnou k 01.05.2014, boli z definície spotrebiteľa vylúčené
právnické osoby, ktoré nakupujú výrobky alebo používajú služby pre osobnú
potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti. Spotrebiteľom
nie je firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke
IČO, DIČ alebo IČ DPH). Firemní zákazníci nemajú takisto nárok na vrátenie
tovaru bez udania dôvodu ani odstúpenie od zmluvy. Vzťah medzi takýmto
zákazníkom a predávajúcim sa totiž neriadi Občianskym zákonníkom, ale Obchodným
zákonníkom.
7. Spotrebiteľom nie sú ani fyzické osoby, ktoré nakupujú tovar pre výkon
svojho povolania.
8. Zmluvu uzavretú na diaľku zákonodarca definoval ako zmluvu medzi
predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutú a uzavretú výlučne prostredníctvom
jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej
fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového
sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového
katalógu.
9. Zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je definovaná
ako zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom:
• uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa na
mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho,
• na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré nie
je prevádzkovým priestorom predávajúceho,
• uzavretá v prevádzkových priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom
oslovení spotrebiteľa predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým
priestorom predávajúceho, alebo
• uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
10. Prevádzkové priestory sú definované ako prevádzkareň alebo iný priestor,
kde predávajúci zvyčajne vykonáva svoju podnikateľskú činnosť alebo povolanie.
11. Zmluvou, predmetom ktorej je predaj tovaru, sa na účely tohto zákona
rozumie akákoľvek zmluva,
a) na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a
zmluva o dielo, alebo
b) ktorej predmetom je predaj tovaru aj poskytnutie služby.
12. Doplnkovou zmluvou sa rozumie zmluva, na základe ktorej spotrebiteľ
nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo
treťou osobou na základe ich dohody a pri jej uzatváraní bolo možné predvídať s
prihliadnutím na účel zmluvy, že spotrebiteľ po zániku zmluvy na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho nebude mať záujem
na plnení povinností z tejto zmluvy.
13. Ak sa zmluva uzavretá na diaľku, na základe ktorej je spotrebiteľ zaviazaný
k peňažnému plneniu, uzatvára elektronickými prostriedkami, predávajúci je
povinný bezprostredne pred odoslaním objednávky spotrebiteľa opätovne výslovne,
jednoznačne a zrozumiteľne informovať o:
• hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom
použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe,
• celkovej cene tovaru alebo služby vrátane všetkých nákladov,
• dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú, a ak ide o
zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa
automaticky predlžuje jej platnosť, aj o podmienkach vypovedania zmluvy, a
• minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo
zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok. Toto ustanovenie ukladajúce
predávajúcemu opätovnú informačnú povinnosť má slúžiť na to, aby si spotrebiteľ
pred dokončením svojej objednávky dôkladne prečítal podstatné informácie a
mohol sa tak uvážene rozhodnúť o kúpe tovaru, resp. služby.
14. Dohodou o predplatnom sa na účely tohto zákona rozumie zmluva, ktorou sa
predávajúci zaväzuje dodávať spotrebiteľovi v určených intervaloch objednaný
tovar alebo poskytovať službu počas predplateného obdobia a spotrebiteľ sa
zaväzuje zaplatiť za túto dodávku alebo poskytnutie služby cenu za príslušné časové
obdobie.
15. Vyplnením objednávkového formulára a odoslaním objednávky s povinnosťou
platby kupujúci zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými
obchodnými podmienkami, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy a sú
stále prístupné v príslušnej sekcii na webovej stránke predávajúceho.
16.
Objednávkou sa rozumie kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár
spracovaný systémom obchodu predávajúceho. V prípade, ak kupujúci nevyužije
možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle
predchádzajúcej vety, za objednávku sa považuje aj telefonická objednávka,
alebo objednávka zaslaná emailom, alebo poštou na adresu predávajúceho.
17. Objednávka obsahuje informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte alebo
službe. Na základe objednávky sa zákazníkovi vygeneruje faktúra na úhradu
kúpnej ceny. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania
prostredníctvom objednávkového formulára, ale vykoná objednávku telefonicky,
alebo zaslaním emailu, alebo poštou na adresu predávajúceho, predávajúci zašle
kupujúcemu cenovú ponuku emailom alebo iným spôsobom, na ktorom sa dojednajú.
18. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného
vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa
týchto Všeobecných obchodných podmienok nekonajú v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.
40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné
predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov (v znení č. 151/2014 Z. z., 173/2015 Z. z.,
391/2015 Z. z.). Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo
zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami –
podnikateľmi (napr. SZČO), sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník v platnom znení.
Objednávka tovaru alebo služby alebo služby –
uzatvorenie kúpnej zmluvy
1.
Predávajúci pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, alebo ak sa zmluva uzatvára na
základe objednávky spotrebiteľa, pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku,
jasne a zrozumiteľne oznámuje spotrebiteľovi:
• hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom
použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe,
• obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania predávajúceho alebo osoby, v
mene ktorej predávajúci koná,
• telefónne číslo predávajúceho a ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre kontakt
spotrebiteľa s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo
faxu, ak ich má,
• adresu predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná, na ktorej
môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo
iný podnet, ak sa táto adresa líši od adresy uvedenej v písmene b),
• celkovú cenu tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých
ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu
primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu,
dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky
nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto
náklady alebo poplatky; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo dohodu
o predplatnom, predávajúci informuje spotrebiteľa o celkovej cene za zúčtovacie
obdobie, a ak túto cenu nemožno určiť vopred, o spôsobe, akým sa vypočíta,
• cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné využiť na
účely uzavretia zmluvy, ak ide o číslo služby so zvýšenou tarifou,
• platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu, do ktorej sa predávajúci
zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, informáciu o postupoch uplatňovania
a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov,
• informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a
postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň
poskytne spotrebiteľovi formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3,
• informáciu o tom, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na
vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3, a ak odstúpi od zmluvy
uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho
povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
• informáciu o prípadnej povinnosti spotrebiteľa uhradiť predávajúcemu cenu za
skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy
o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6,
• informáciu o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy,
prípadne informáciu o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na
odstúpenie od zmluvy,
• poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa
všeobecného predpisu,
• informáciu o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo
predávajúcim podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje všeobecný predpis,20) ak
ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a
podmienkach pomoci a službách poskytovaných spotrebiteľom po predaji tovaru
alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje,
• informáciu o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci
zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť
alebo získať ich znenie,
• informáciu o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú;
ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa
automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania
zmluvy,
• informáciu o minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo
zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,
• informáciu o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú
finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho
poskytnutie vzťahujú, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,
• informáciu o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na
zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné,
• informáciu o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o
ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to
vhodné,
• informáciu o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému
alternatívneho riešenia sporov; predávajúci zároveň uvedie na svojom webovom
sídle odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej
môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
2. Elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného
objednávkového formulára a následná úhrada kúpnej ceny v zmysle vygenerovanej
faktúry je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.
3. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej
ponuky vyhotovenej predávajúcim na základe telefonickej alebo emailovej
objednávky kupujúceho. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza v tomto prípade
písomným potvrdením cenovej ponuky kupujúcim, aj elektronickou formou.
4. K akceptácii objednávky produktov zo strany predávajúceho, a
teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia
uzatvorenia kúpnej zmluvy, v zmysle Zákona na ochranu spotrebiteľa pri predaji
na diaľku č. 102/2014 (konkrétne § 6):
Predávajúci je povinný bezodkladne po uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku,
najneskôr spolu s dodaním tovaru, poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o
uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.
5. V prípade objednávky prostredníctvom objednávkového formulára „objednávka“,
je kupujúci povinný, v objednávke zvoleným spôsobom, zvoliť formu úhrady kúpnej
ceny a následne zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu, v opačnom prípade nedôjde k
uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Predávajúci týmto zároveň informuje kupujúceho (zákazníka)
a kupujúci (zákazník) berie na vedomie a súhlasí s tým, že súčasťou
objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
6. V prípade telefonickej alebo emailovej objednávky, je kupujúci povinný
zaplatiť kúpnu cenu na základe faktúry vystavenej a doručenej predávajúcim
kupujúcemu (aj elektronicky). Po pripísaní platby na účet predávajúceho,
predávajúci informuje kupujúceho, že produkt bude odoslaný na kupujúcim uvedenú
adresu.
7. Zmluva uzavretá na diaľku je spotrebiteľskou zmluvou, ktorá je uzatvorená
medzi podnikateľským subjektom a spotrebiteľom, pričom spotrebiteľ má možnosť
sa oboznámiť s obsahom zmluvy, ale nemá možnosť ovplyvniť jej obsah.
8. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov predávajúceho a
kupujúceho.
9. Predávajúci týmto zároveň informuje kupujúceho, že nepodmieňuje
uskutočnenie objednávky vyžadovaním súhlasu s obchodnými
podmienkami, predovšetkým
vzhľadom na rozhodnutie SOI SK/0677/99/2015.
Kúpna cena a platobné podmienky
1.
Cena produktov alebo služieb objednávaných prostredníctvom elektronického
obchodu (ďalej len „kúpna cena“) je vygenerovaná vždy špeciálne pre každého
jedného zákazníka. V prípade objednávky v zmysle Článok II ods. 6, zašle
predávajúci kupujúcemu cenovú ponuku elektronicky, alebo v prípade vzájomnej
dohody aj poštou.
2. Predávajúci negarantuje časovú platnosť kúpnych cien v prípade rovnakej
objednávky v akomkoľvek časovom úseku. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností,
kúpna cena vygenerovaná v prípade konkrétnej objednávky sa po jej úhrade, v
lehote splatnosti, už nemení.
3. Cena produktov alebo služieb sa môže zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či
inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru alebo služby zistenej v systéme
predávajúceho alebo zverejnenej na predmetnom e-shope pri tovare. Kupujúci i predávajúci
sú oprávnení zrušiť objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy (do okamihu
prevzatia tovaru alebo služby), ak je kupujúcemu oznámená zmena kúpnej ceny
niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny
tovaru.
4. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na
účet predávajúceho (alebo pri platbe v hotovosti momentom hotovostnej úhrady,
resp. jej potvrdenia vystavením príjmového dokladu)
5. Spôsob zaplatenia kúpnej ceny (platobná forma) a celkových nákladov
súvisiacich so samotnou objednávkou a doručením tovaru (spôsob platenia zvolí
kupujúci v procese objednávania tovaru na webovej stránke nákupného portálu) je
uvedený v objednávkovom formulári s celkovým vyčíslením nákladov.
6. Pri platení je ako variabilný symbol nutné uviesť číslo vygenerovanej
faktúry. Kupujúcim nesprávne uvedený variabilný symbol, pri platbe, má za
následok nesprávne zúčtovanie kúpnej ceny a kupujúci nesie všetky riziká s tým
spojené. Kupujúci môže byť v omeškaní s plnením povinnosti zaplatiť. Kúpna cena
produktov nezahŕňa cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.
7. Splatnosť kúpnej ceny: po zvolení spôsobu zaplatenia kúpnej
ceny, prostredníctvom objednávkového formulára, alebo telefonicky alebo
elektronicky, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu pred
samotným prevzatím tovaru, s výnimkou osobitnej dohody medzi predávajúcim a
kupujúcim, ktorú predávajúci jednoznačne písomne (alebo elektronicky) potvrdí
kupujúcemu, po vykonaní objednávky. Pri kupujúcim zvolenej hotovostnej úhrade
je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu a ďalšie vyčíslené
poplatky (napr. poplatok za dopravu, poplatok za dobierku a i.), t.j. celkovú
vyčíslenú cenu, najneskôr pri doručení tovaru alebo služby kupujúcemu (aj
prostredníctvom prepravnej spoločnosti).
8. Kupujúci je zároveň oprávnený zaplatiť už pri vystavení a odoslaní
objednávky predávajúcemu s tým, že platba je vnímaná ako preddavok na kúpnu
cenu a ďalšie vyčíslené náklady, avšak kupujúcemu sa odporúča, aby platil až po
akceptácii objednávky predávajúcim (uzatvorení zmluvy).
9. Cena za dobierku:
• cena za dobierku nie je zahrnutá v kúpnej cene tovaru alebo služby a bude
vyčíslená v objednávkovom formulári a vo vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej
ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou
cenou.
• predávajúci je však oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia interne
určiť hodnotu (výšku) celkovej objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu
za dobierku. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny za dobierku kupujúcim sa
zobrazí v objednávke na web stránke predmetného internetového obchodu a pri
každej samostatne vytvorenej objednávke sa hodnota (výška) celkovej objednávky
môže odlišovať. Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania
zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach meniť a upravovať hodnotu
objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu za dobierku.
Na uzatvorenie kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.
10. Iné poplatky:
• výška kúpnej ceny tovaru, vrátane všetkých dodatočných poplatkov (napr.
súvisiacich s formou platby a formou doručenia tovaru), sú uvedené v
objednávkovom formulári a to pred samotným vykonaním objednávky.
• predávajúci je však oprávnený každú objednávku posudzovať individuálne a
jednostranne podľa vlastného uváženia interne určiť objednávku, pri ktorej
kupujúci, okrem kúpnej ceny za tovar, už neplatí žiadne dodatočné náklady v
súvislosti so spôsobom úhrady, výškou objednávky a samotným doručením a to bez
nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach zo strany
predávajúceho. Na uzatvorené kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.
11. Platba za tovar alebo službu vopred:
Predávajúci môže požadovať platbu za tovar alebo službu vopred:
• pri hodnote objednávky nad 300€ bez dopravy (na základe vystavenej zálohovej
faktúry prevodom na bankový účet)
• za tovar alebo službu, ktorý(á) sa odosiela do zahraničia (na základe
vystavenej zálohovej faktúry prevodom na bankový účet)
• pri objednávke tovaru alebo služby, ktorý(á) nie je skladom alebo je
vyrábaný(á) len na objednávku, môže byť požadovaná zálohová platba vopred a to
vo výške 50% z ceny tovaru alebo služby. Pokiaľ je objednávka počas procesu
výroby zrušená/stornovaná, zálohová platba prepadá v prospech predávajúceho,
ktorý znáša náklady na výrobu objednaného tovaru. (Zálohová platba je
požadovaná na základe vystavenej zálohovej faktúry).
12. Základným platidlom za tovar alebo službu je mena EURO. Znak: €.
13. Poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny a nákladov dopravy kupujúcim
sa riadia zmluvou medzi kupujúcim a bankou kupujúceho. Predávajúci nezodpovedá
za výšku takýchto alebo obdobných poplatkov s tým súvisiacich.
14. Náklady na použitie elektronických prostriedkov komunikácie sa riadia
zmluvou medzi kupujúcim a jeho poskytovateľom internetového pripojenia,
prípadne jeho poskytovateľom služieb elektronickej komunikácie. Predávajúci
nezodpovedá za výšku takýchto alebo obdobných poplatkov s tým súvisiacich.
15. Predávajúci informuje kupujúceho, že nestanovuje minimálnu hodnotu
objednávky. V zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov o ochrane spotrebiteľa
„Predávajúci nesmie odmietnuť predať spotrebiteľovi výrobok, ktorý má vystavený
alebo inak pripravený na predaj, alebo odmietnuť poskytnutie služby, ktorá je v
jeho prevádzkových možnostiach“.
16. Predávajúci môže na webovej stránke vytvoriť príležitosť (možnú formu),
prostredníctvom ktorej kupujúci môže získať zľavu (v %) na celkový zakúpený
tovar. Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v
týchto Všeobecných obchodných podmienkach meniť a upravovať vznik, zánik a
podmienky možného spôsobu (formy) získania takejto zľavy. Na uzatvorenie kúpnej
zmluvy táto zmena nemá vplyv.
Dodanie tovaru alebo služby
1.
Predávajúci je povinný dodať produkty kupujúcemu v objednanom množstve a
kvalite spolu s písomným rovnopisom týchto Všeobecných obchodných podmienok, ak
ich už nedodal skôr spolu s daňovými dokladmi vzťahujúcimi sa k tovaru alebo
služby a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre daný produkt. V prípade,
ak písomné vyhotovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok nebolo
kupujúcemu dodané s produktom, je kupujúci povinný písomne oznámiť túto
skutočnosť predávajúcemu v lehote najneskôr do dvoch pracovných dní odo dňa
prevzatia tovaru alebo služby, v opačnom prípade sa predpokladá, že povinnosť
predávajúceho dodať písomný rovnopis týchto Všeobecných obchodných podmienok
bola riadne splnená.
2. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru alebo služby a
nedoručeniu dokladov dodávaných s tovarom (alebo službou) v lehote dvoch
pracovných dní od dodania tovaru, na základe potvrdených dodacích a prepravných
listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa dôkazne
nepreukáže opak.
3. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom
predaji, ktorý sa vzťahuje aj na nákup tovaru a služieb cez internet, ak sa
predávajúci a spotrebiteľ (kupujúci) nedohodnú inak, predávajúci je povinný
objednávku spotrebiteľa splniť do 30 dní od jej doručenia. Ak predávajúci
nesplní zmluvu, pretože objednaný tovar nemôže dodať alebo službu poskytnúť, je
povinný o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 15 dní mu vrátiť cenu
zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú
na náhradnom plnení. Miestom dodania objednaného tovaru alebo služby je adresa
uvedená kupujúcim v objednávke.
4. Predávajúci bude bezodkladne informovať kupujúceho o nemožnosti dodania
tovaru alebo služby, ako aj v prípadoch vyššej moci alebo dôvodoch, za ktoré
predávajúci alebo dopravca/doručovateľ/kuriér nezodpovedá. V tomto prípade
predávajúci ponúkne alebo poskytne spotrebiteľovi náhradné plnenie a postupuje
podľa Všeobecných obchodných podmienok a právnych predpisov.
5. Predávajúci dodá tovar alebo službu kupujúcemu na adresu ním uvedenú pri
vystavení objednávky a výlučne osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci. Dodanie
alebo vydanie tovaru inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez osobitného
vopred daného písomného súhlasu predávajúceho a predávajúcim požadovaných
dokumentov. Z tohto dôvodu je nevyhnutné, aby kupujúci uviedol správne svoje
identifikačné údaje pri objednávaní tovaru a údaje pre dodanie tovaru.
Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami
vykonať zistenie a overenie či táto osoba je kupujúcim a či je oprávnená
prevziať tovar. Ak to okolnosti vyžadujú, predávajúci a kupujúci sa môžu
dohodnúť na predĺžení dodacej lehoty, alebo na náhradnom plnení v rovnakej
kvalite a cene. V prípade špeciálnej požiadavky sa dodacia lehota predlžuje o
ďalšie pracovné dni, ktoré budú oznámené kupujúcemu elektronicky.
6. Dodanie tovaru alebo služby, na území Slovenskej republiky a krajín
Európskej únie, predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám
kupujúceho (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru
alebo služby), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných, kuriérskych a
zásielkových spoločností).
7. Dodanie tovaru alebo služby je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu (alebo
kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru alebo služby), resp.
jeho odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu.
8. Predávajúci informuje kupujúceho, že si vyhradzuje právo dodať objednaný
tovar (v počte viac ako 2ks) aj viacerými samostatnými dodávkami s tým, že aj
pre takéto samostatné dodania tovaru platí cena prepravy ako pri akceptácii
objednávky (t.j. viac prepráv je účtovaných len za cenu jednej prepravy ).
9. Prepravovaný produkt musí byť vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci svojim
podpisom na prepravnom/dodacom liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj
skutočnosť, že obal nebol porušený a produkt bol dodaný kompletne v zmysle
objednávky.
10. Pri osobnom odbere v prípade viditeľného poškodenia tovaru alebo služby,
prípadne zistiteľných vád, je kupujúci oprávnený neprevziať produkt. Prevzatím
tovaru alebo služby sa má za to, že tento nemal vady zistiteľné pri osobnej
prehliadke tovaru alebo služby. Pri osobnom i zásielkovom dodaní je kupujúci
zároveň povinný vyznačiť poznámku o poškodení tovaru alebo služby v
prepravnom/dodacom liste s výstižným opisom tohto poškodenia, a to okamžite pri
prevzatí, ak ide o vady zistiteľné pri prevzatí, alebo najneskôr do 10 dní od
prevzatia, ak ide o vady skryté.
11. Spolu s dodaním tovaru poskytne predávajúci kupujúcemu potvrdenie o
uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.
12. Vznik zmluvy a platnosť tohto právneho úkonu, upravuje Občiansky zákonník,
ako aj možnosť jej zrušenia, tak zo strany kupujúceho, ako aj predávajúceho.
Zákon určuje niektoré možnosti zrušenia a dovoľuje aj dohodu medzi kupujúcim a
predávajúcim o stornovaní. Dôvodom môže byť napríklad aj technická chyba v
systéme internetového obchodu.
13. Dodanie tovaru mimo územia Európskej únie a na územie Tretích krajín je
taktiež možné. Predávajúci však odporúča kupujúcemu, aby sa o možnostiach a
spôsoboch odoslania a dodania tovaru, mimo územia Európskej únie a na územie
Tretích krajín, informoval u predávajúceho pred samotným vykonaním objednávky
tovaru alebo služby.
Prevzatie tovaru alebo služby
1.
Predávajúci, špedičná, prepravná alebo kuriérska spoločnosť alebo zásielková
služba je oprávnená avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, sms správou
alebo inou vhodnou formou (napr. telefonicky). Kupujúci zároveň súhlasí s tým,
aby predávajúci poskytol tieto údaje kupujúceho špedičnej, prepravnej alebo
kuriérskej spoločnosti.
2. Pri prevzatí tovaru alebo služby je kupujúci povinný preukázať dopravcovi
svoju totožnosť prostredníctvom platných dokladov totožnosti (občiansky preukaz
alebo pas). Z týchto dokladov musí byť zrejmá totožnosť kupujúceho a oprávnenie
k prevzatiu tovaru. V opačnom prípade nemusí byť tovar odovzdaný zo strany
predávajúceho/prepravcu.
3. Ak kupujúci neprevezme produkt, predávajúci ho uloží vo svojej prevádzke
alebo na adrese sídla spoločnosti a vyzve kupujúceho na jeho vyzdvihnutie. V
prípade, ak kupujúci nevyzdvihne produkt ani do 30 pracovných dní odo dňa
doručenia písomnej výzvy, uplynutím lehoty na dodatočné prevzatie tovaru alebo
služby, zmluvný vzťah založený kúpnou zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim
zaniká.
4. Nebezpečenstvo poškodenia tovaru alebo služby a zodpovednosť za škodu na
produkte prechádza na kupujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či
kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej
osoby. V prípade uvedenom v ods. 3 tohto článku, prechádza nebezpečenstvo
poškodenia tovaru alebo služby a zodpovednosť za škodu na produkte na kupujúceho
dňom, kedy kupujúci neprevzal produkt pri prvom pokuse o doručovanie.
5. Pri prevzatí tovaru alebo služby je kupujúci povinný odkontrolovať
neporušenosť obalu a kompletnosť dodávky, najmä počet transportných balení
(balíkov/zásielok). V prípade akýchkoľvek zjavných vád zistených v súvislosti s
prepravou a tovarom je kupujúci povinný tieto bezodkladne, najneskôr do 12
hodín elektronicky alebo telefonicky oznámiť predávajúcemu. Kupujúci je povinný
na prepravnom dokumente vyznačiť všetky zjavné poškodenia zásielky a porušenosť
obalu. Ak je zistené iné narušenie obalu balenia či zásielky o neoprávnenom
otvorení zásielky, je kupujúci povinný zásielku od prepravcu/doručovateľa
neprevziať.
6. Podpisom preberacieho protokolu kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola
prevzatá neporušená. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru a
nedoručeniu dokladov dodávaných s tovarom v lehote 24 hodín od dodania tovaru,
na základe potvrdených dodacích a prepravných listov sa predpokladá, že tovar
bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa dôkazne nepreukáže opak.
Prepravné
1.
Prepravné náklady predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru alebo služby.
Tieto budú vyčíslené v objednávkovom formulári a vo vygenerovanej faktúre,
alebo v cenovej ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich
spolu s kúpnou cenou.
2. Prepravné zadarmo: Predávajúci je oprávnený jednostranne a podľa
vlastného uváženia interne určiť hodnotu alebo charakter objednávky, pri ktorej
kupujúci už neplatí cenu prepravy. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny
prepravy kupujúcim sa zobrazí v objednávke alebo na web stránke internetového
obchodu. Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v
týchto Všeobecných obchodných podmienkach meniť a upravovať hodnotu alebo
charakter objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu
prepravy. Na uzatvorené kúpne zmluvy táto zmena nemá vplyv.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Právo
na odstúpenie od zmluvy má podľa zákona len spotrebiteľ. Spotrebiteľom je fyzická
osobam, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
2. Zákonný nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu
vzniká len vtedy, keď spotrebiteľ (kupujúci) zakúpil tovar prostredníctvom:
• zmluvy uzavretej na diaľku (zmluvy medzi
predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutej a uzavretej výlučne prostredníctvom
jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej
fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového
sídla, elektronickej pošty, telefónu, adresného listu alebo ponukového
katalógu)
• zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (zmluvy medzi
predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti
predávajúceho a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom
predávajúceho; zmluvy na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ
na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy uzavretej
v prevádzkových priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov
diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení
spotrebiteľa predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom
predávajúceho alebo zmluvy uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s
ňou).
3. Informácia ohľadom možnosti (práva) odstúpenia od kúpnej zmluvy: Spotrebiteľ môže
odstúpiť, od kúpnej zmluvy, aj bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní, odo
dňa od kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu,
prevezme produkt, t.j. táto lehota sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru.
Ak však koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa
predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy,
predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy.
4. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje
predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným
vyhlásením. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu
odovzdal predávajúci. Vzorový formulár oznámenia o odstúpení od
zmluvy je tiež k dispozícií na webovej stránke predávajúceho, alebo
spotrebiteľovi v prípade vyžiadania bude odoslaný e-mailom alebo poštou.
5. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle (odošle)
oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie
lehota na odstúpenie od zmluvy, teda najneskôr v 14. deň odkedy lehota na
odstúpenie od zmluvy začala plynúť, resp. ak koniec tohto obdobia pripadne na
deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.
6. Po odstúpení od zmluvy vráti predávajúci spotrebiteľovi všetky platby, ktoré
uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na
doručenie tovaru k spotrebiteľovi. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si
zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý
ponúkame predávajúci. Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do
14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie spotrebiteľa o
odstúpení tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký
kupujúci použili pri platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a
to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
7. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného
tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho
zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
8. Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy:
• Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby,
ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane
nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie
je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. zákona.
• Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým
spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo
spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti
s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
• Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si
spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný
spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel
medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na
najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
• Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na
jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou, predávajúci
je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa
odseku 1.
• Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie
je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je
tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť
predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby.
9. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
10. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy
zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa
prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu
najneskôr v posledný deň lehoty.
11. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované
darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s
podmienkou, že ak dôjde k využitie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa
§ 7 zákona č. 102/2014 Z.z., darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je
povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky a
pod.
12. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich - podnikateľských
subjektov sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
13. Objednávku môže kupujúci zrušiť najneskôr v deň expedície tovaru zo skladu,
a to telefonicky alebo emailom. Kontaktné údaje predávajúceho sú uvedené v
týchto obchodných podmienkach a na webovej stránke predávajúceho.
14. Predávajúci odporúča (avšak neprikazuje) kupujúcemu, aby vrátený tovar
odosielal doporučene a takúto zásielku si aj poistil.
15. Kupujúci má právo tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil
jeho vlastnosti a funkčnosť. Ak je tovar poškodený, rozbitý alebo nefunkčný, vtedy je už kupujúci
za takéto zníženie hodnoty tovaru zodpovedný.
16. Adresa predávajúceho (pre uplatnenie práva odstúpenia
od zmluvy): NYNA HR, s.r.o., Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka číslo 21602/S. , IČO: 46531653, DIČ: 2023416802, IČ DPH: SK2023416802, sídlo: Janak Kráľa 3, Banská Bystrica 974 01,Slovenská republika. Štatutárny orgán: Mgr.Janka Miková (konateľ).
17. E-mailová adresa predávajúceho (pre uplatnenie práva odstúpenia od
zmluvy): nyna.hr.bb@gmail.com
18. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
• poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,
a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
• predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť
počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
• predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
• predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
• predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený,
• predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
• predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia
zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena
závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
• vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne
požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých
predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie
opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u
spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
• predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,
kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ
tento obal rozbalil,
• predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a
predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
• poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru,
nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb
súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci
zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
• poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil,
že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy.
19. Upozornenie:
Žiadny právny predpis nepriznáva spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie
tovaru, zakúpeného v tzv. kamennom obchode (prevádzkarni). Ak predávajúci takúto
možnosť (prípadne možnosť výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi ponúka,
činí tak nad rámec svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo
výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný. Pri klasickej forme
predaja (v kamennej prevádzke) vo všeobecnosti platí: Ak zakúpený tovar
nevyhovuje, či už veľkosťou, tvarom, cenou, farbou alebo ide o nevhodný výber
darčeka, duplicitu..., nejedná sa o vadu výrobku. Kupujúci nemá zákonom
upravené právo vynucovať od predávajúceho výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí,
ak výrobok nemá vady. Žiadny právny predpis nestanovuje predávajúcemu povinnosť
vrátiť kupujúcemu peniaze alebo poskytnúť výmenu za iný tovar, ak ide o
bezchybný výrobok. Záleží len na vzájomnej dohode medzi kupujúcim a
predávajúcim a ochote predávajúceho vyhovieť spotrebiteľovi. To, že niektorí
predávajúci, poskytujú výhodu možnosti vrátenia tovaru do určitých dní od
zakúpenia výrobku, je len v rámci ich obchodnej politiky a vtedy si podmienky
stanovujú sami (počet dní, výmena za poukážky, nákupný kredit, výmena za iný
tovar, originál balenia, pôvodné visačky...) Za iný prípad sa považuje, ak
predávajúci možnosť vrátenia výrobku alebo možnosť výmeny za iný tovar
deklaruje „verejným prísľubom“ písomne nápisom v predajni alebo vo všeobecných
obchodných podmienkach. Vtedy je povinný dodržiavať ním stanovené podmienky.
Spotrebiteľ by sa mal vždy ešte pred kúpou výrobku v „kamennej prevádzke“ u
predávajúceho informovať na možnosť vrátenia tovaru, prípadne, či výmenu tovaru
predávajúci umožňuje a za akých podmienok. Zákonné odstúpenie od zmluvy bez
udania dôvodu (do 14 dní) je možné pri zmluvách uzatvorených na diaľku alebo
pri zmluvách uzavretých mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. V prípade,
že zakúpený výrobok vykazuje vadu, počas plynutia záručnej doby má kupujúci
právo uplatniť riadnu reklamáciu. Postup pri uplatnení a vybavení reklamácie
upravuje zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších
predpisov.
20. Kupujúci zodpovedá za akúkoľvek škodu, ktorá by mohla byť spôsobená tretím
osobám v súvislosti s použitím produktov.
21. V prípade, ak predávajúci zistí pri spracúvaní objednávky, že dodaný obsah
podkladov je hanlivý, prípadne v rozpore s morálnymi a etickými názormi
predávajúceho, alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi, prípadne s inými
zákonnými rozpormi (napr. predaj alkoholických, tabakových alebo iných zákonom
upravených výrobkov osobám mladším ako 18 rokov), je predávajúci oprávnený
odstúpiť od kúpnej zmluvy, doručením písomného oznámenia o stornovaní
potvrdenia objednávky emailom. Kupujúcemu nevzniká nárok na žiadnu náhradu,
okrem nároku na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny.
22. Predávajúci je tiež oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť do okamihu
odoslania tovaru, najmä z dôvodu momentálne vzniknutej nedostupnosti
objednaného tovaru kupujúcim. O odstúpení je však Predávajúci povinný
bezodkladne informovať kupujúceho na e-mailovú adresu zadanú kupujúcim v
objednávke. Pred odstúpením je Predávajúci oprávnený ponúknuť kupujúcemu náhradné
plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od kúpnej
zmluvy.
23. Predávajúci poskytuje záruku na dodané produkty v súlade s príslušnými
právnymi predpismi Slovenskej republiky. Záručná doba začína plynúť odo dňa
prevzatia tovaru alebo služby zo strany kupujúceho. V prípade kupujúcich –
podnikateľských subjektov sa na zodpovednosť za vady tovaru alebo služby a na
podmienky poskytnutia záruky vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
24. V prípade vrátenia tovaru alebo služby s vadou, ktorá vyšla najavo až po
jeho prevzatí, a ktorá nebola zrejmá a zistiteľná pri bežnej kontrole pri
prevzatí, má kupujúci nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny zodpovedajúcu
povahe a rozsahu vady alebo vrátenie kúpnej ceny. Ak ide o vadu, ktorá robí vec
neupotrebiteľnou, má kupujúci nárok odstúpiť od zmluvy. Po dohode zmluvných
strán môže byť produkt s vadou nahradený aj novým produktom bez vád. Poškodený,
alebo vadný tovar musí byť kompletný.
25. Postupy upravené v tomto článku sa primerane vzťahujú aj na podanie
sťažnosti alebo podnetu zo strany kupujúceho.
26. Predávajúci informuje (kupujúcich) zákazníkov o orgánoch dozoru:
• Orgány štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva a štátna veterinárna a
potravinová správa
• Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady
verejného zdravotníctva
• Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá dozoruje nad ponukou a predajom výrobkov
a poskytovaním služieb,
- nad ktorými podľa vecnej príslušnosti
nevykonávajú dohľad orgány uvedené v písmenách a) a b), alebo
- počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
27. Všeobecným orgánom trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu
podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole je Slovenská obchodná
inšpekcia.
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1
www.soi.sk -
na tejto webovej stránke je tiež uvedený telefonický a faxový kontakt na
Ústredný inšpektorát SOI a inšpektoráty SOI pre daný kraj, v súlade s územnosprávnym
usporiadaním SR.
Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán kontroly vnútorného trhu neskúma
opodstatnenosť reklamácií, ale len to, či boli splnené všetky zákonné podmienky
vzťahujúce sa na reklamáciu, vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa.
Reklamačný poriadok
1.
Záručná doba: Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych
vzťahov je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky
štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre
určité druhy tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej
pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred
uplynutím tejto lehoty.
2. Predávajúci môže zákonnú dobu predĺžiť. Dĺžka predlženej záručnej doby je
vždy vyznačená na záručnom liste. Pokiaľ v záručnom liste nie je vyznačená iná
záručná doba, platí lehota 24 mesiacov.
3. Záručná doba sa skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne
predĺženej lehoty. V rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia
Občianskym zákonníkom č.40/1964 Z.z. § 619-627 s prihliadnutím k tomuto
reklamačnému poriadku. (Pri predĺženej lehote sa reklamácie riadia výhradne
týmto poriadkom.)
4. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej
záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. U tovarov predávaných za
nižšiu cenu z dôvodu chyby či nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na chyby,
kvôli ktorým bola nižšia cena dohodnutá.
5. Pri všetkých tovaroch kupovaných firemnými zákazníkmi, na základe obchodného
vzťahu, (v zmysle Obchodného zákonníka) je záručná doba – „záruka za akosť“
stanovená predávajúcim na 12 mesiacov.
6. Postup predávajúceho a kupujúceho, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo
zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom
internetového obchodu, je bližšie špecifikovaný v Reklamačnom poriadku.
7. Reklamačný poriadok nadväzuje a dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky, ktoré
upravujú predaj tovaru prostredníctvom e-shopu na webovej stránke a je uvedený
v samostatnej sekcii s názvom „Reklamačný poriadok“.
8. Reklamačný poriadok je možné na požiadanie spotrebiteľa (alebo kupujúceho
majúceho IČO), zaslať v elektronickej alebo v listinnej podobe na ním zvolenú
adresu.
Informácia o alternatívnom riešení sporu online
(RSO) pre e-shop
1.
Predávajúci týmto zároveň informuje zákazníkov (kupujúcich), že dňom 1.
februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto
zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s
predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp.
len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp.
dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po
súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
2. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu
sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových
služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše
v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj
také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov
vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
3. Podľa §11 zák. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho
práva. Spotrebiteľ má právo v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom,
čo využije všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt
alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,-
€. Právna úprava
sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na spory „cezhraničné“, t.j. spory medzi
zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR.
4. Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho
začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí
navrhovateľa.
5. Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh
na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou.
Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné
poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho.
6. Orgán alternatívneho riešenia sporov:
Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné
vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p.p. 29,
827 99 Bratislava 27, SR.
web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
email: ars@soi.sk, adr@soi.sk
7. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov, aj elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line
(RSO) na stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
8. Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické
osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor
má hodnotu vyššiu ako 20€.
9. Predávajúci týmto zároveň informuje kupujúcich, o možnosti individuálneho
podávania žiadosti, návrhov, podnetov a pokusov o predídenie sporov
elektronicky na emailovú adresu: nyna.hr.bb@gmail.com
Ochrana osobných údajov a súkromia
1.Osobné
údaje kupujúceho sú spracúvané podľa zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných
údajov (ďalej len „ZoOOU“). Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci spracúva
jeho osobné údaje v rozsahu: meno a priezvisko, adresa, IČO, adresa
elektronickej pošty, telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako „osobné
údaje“).
2. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri
registrácii, v svojom užívateľskom účte, pri objednávke vykonanej z webového
rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného
odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
3. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané len predávajúcim alebo ním určeným
spracovateľom. Tretím osobám bude umožnený prístup k osobným údajom zákazníkov
len v prípadoch stanovených platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho
či trestného konania, ochrana práv spotrebiteľa, v prípade doručovania tovaru
Slovenskou poštou). V prípade ak bude tovar doručovaný kuriérskou spoločnosťou,
Vaše osobné údaje (v rozsahu meno, priezvisko, dodacia adresa, telefón, e-mail)
budú poskytnuté - dopravcovi zvolenému kupujúcim.
4. Osobné údaje bude predávajúci spracúvať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné
údaje budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v
tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
5. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o
tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
6. V prípade, ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci alebo sprostredkovateľ
vykonáva spracovanie jeho osobných údajov v rozpore so zákonom, môže požiadať
predávajúceho alebo sprostredkovateľa o vysvetlenie. Podľa ZoOOU má kupujúci
právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných
údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ním predávajúci
spracúva a ďalšie práva uvedené v ZoOOU.
7. Kupujúci má najmä právo svoj súhlas s poskytnutím svojich
osobných údajov na marketingové účely kedykoľvek písomne zmeniť či odvolať, a
to elektronicky alebo písomne na adresu predávajúceho. Kupujúci má právo okrem
iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na
informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ním predávajúci spracúva a ďalšie
práva uvedené v ZoOOU. viac informácií o GDPR .
Všeobecné obchodné podmienky platia v
znení, v akom sú uverejnené na internetovej stránke predávajúceho a boli
schválené príslušným orgánom spoločnosti.